Zár az égbolt

2011. január 19-ével a Fűben alvás jobblétre szenderülésbe oldódott, és 19 hónap éberkóma után megszűnt aktívnak lenni. Ezt úgy írom le, mintha mekkora jelentősége lenne, de azért valamennyi van neki, leginkább nekem.
További ügyködéseim a Légypapíron. Jó éjszakát.

2010. augusztus 20., péntek

Szar reklámok - vegyi fegyverarzenál

Egész kis gyűjtemény telne meg a szar alatt értendő melléknevekből, úgymint idegesítő, agresszív, unalmas, ízléstelen, pofátlan stb. Ezek sajátos utat járnak be az emberi testben, mire kiváltják a végső hatást. Magamból indulok ki, intelligens embernek tartom magam. (Vagy ez így most reklám?) Először is akármilyen idétlen, bárgyú, idegtépő hanganyagot zúdít rám a termék, az rögtön a fejemet támadja: egyszerre rágja szájba magát, és képes a fülbe mászni. Onnan rövid úton az agyamra megy, a hülyeséget pedig kénytelen vagyok lenyelni, de megfekszi a gyomromat. Kitudja, hány idegpályámat kátyúsítja el, mire a könyökömön jön ki. Röviden tehát ez a rossz reklámok útvonala: agy –> gyomor –> idegek.


A legjobb példa erre a tisztításra hivatott vegyipari termékek agresszív agitálása. Egyesített üzenetük:
Miután mosolyogva kiirtottam a lakás összes mikrobáját, valamint a bőrápoló mosogatószer is automata zsírkaparóvá (?) vedlett, vízlágyító valamit kell adagolnom az intelligens mosópor mellé, hogy a mosógépből ne legyen vízben oldott mészdarab, és még a paradicsomos motorolajjal leöntött színes pólóm is újra fehér és pólóalakú legyen. Mert csak fehér ruhában ehetek megint paradicsomos ételeket, és én azokat jobban szeretem még Petiék vécéjénél is!
(Az olyan kísérőjelenségek, mint hogy Tahi-Tóth László színművész gyépés ételfoltfestővé degradálódik, vagy hogy Pécsi Ildikó színművésznő néhány koszrészecske miatt a szálak közé hatol anélkül, hogy roncsolná őket, már csak a speciális magyar színvonal jellegzetességei; nem érdemelnek felháborodást, inkább csak szánalmat...)
Persze abba senki nem gondol bele, hogy amíg a makacs foltok kb. az ipari forradalmak óta ugyanabból állnak, addig a tisztítószerek gyártói óránként küldik polcra az újabb termékeiket, pedig megjelenésükkor mindegyikről azt állították, hogy az Univerzum összes retkét kiveszi. Akkor tehát miért „még hatékonyabb” az aktuális vegyszar? Ha utánaszámolok, azt kapom, hogy mosás közben már rég új ruhát kellene gyártaniuk puszta sárból… Summa summarum, a tisztítószerek prezentálásai a reklámipar legalját képviselik – egyetlen fegyverük a mértéktelen túlzás, amivel a határtalan hiszékenységet célozzák meg. Sajnos hatékonyan.

2 megjegyzés:

  1. lehetséges, hogy mint az ellenszérumokkal szemben a vírusok, a kosz is mutálódik, és növeli a makcssági kvóciensét, ezáltal mindig és fiklyamatosan frissíteni kell a tisztítszert nehogy lemaradjunk a kosz ellen vivott harcban

    VálaszTörlés
  2. magasságos egek! erre nem is gondoltam

    lehet h végig az atomháborút készítették elő?

    VálaszTörlés