Zár az égbolt

2011. január 19-ével a Fűben alvás jobblétre szenderülésbe oldódott, és 19 hónap éberkóma után megszűnt aktívnak lenni. Ezt úgy írom le, mintha mekkora jelentősége lenne, de azért valamennyi van neki, leginkább nekem.
További ügyködéseim a Légypapíron. Jó éjszakát.

2010. április 6., kedd

Húsmentes húsvét

Úgy ünnepeltem az egyházi nyúlnapot, hogy magam készítettem három fogásos ebédemet! Volt ugyanis annyi sütni valóm, hogy főzzek valamit...
A desszert klasszikus elronthatatlan sütemény, illetve főzemény, még pontosabban rakomány. Főzött pudingot és háztartási kekszeket rakodunk egymásra a készlet erejéig, majd hűtő. Egyszerű, finom. A második fogás is egész pofás lett, bár semmi extra: főtt tészta tejfölös-zöldséges alapú szószba pólyálva, természetesen ízlésesen fűszerezve, de tényleg. Viszont az előételem már egy gasztrogroteszk műalkotás lett vala. Úgy hívom: Y ízű cérnametéltszupé a'la Cubitos - vagyis főzzünk egy liter vízben némi vékony tésztát, és oktrojáljunk bele egy darab, a gyárból ízlés szerint ellopott Knorr leveskockát. Forrón tálaljuk, sok sóval, borssal, hogy íze is legyen. Kanállal díszítsük. (Kinnfenteseknek mondom, hogy a Cubitos fedőnév az Unilever gyárnak a fűszerkockákat gyártó részlegét takarja.) Egész seggünkre! Stahl Judit főhet a saját levében a sárga irigységtől...

4 megjegyzés:

  1. A főzőcskét én egyszer kipróbáltam de hallodé ... A szakácskönyvet aki megírta az nem gondolt rám, ki folyékonyan beszél magyarul, németül, angolul, és matekul; de szakácsul képtelen felfogni amit odaírnak. Pedig elvileg a hujéknek készul az ijen nem? Még a kicsit sem SI ek, meg kk mértékegységrendszert csak kibogarásztam vlahogy (fuggetlen attól, hogy kk-ból 56féle is létezik ..... csak nálunk) - de amikor már arra tévedt a téma, hogy - most figyelj - egy kis sót, egy kis vizet, meg egy kis falracsináltamamocskospadliszáncuccait keresztbe ekll rárakni akkor megáll a tudomány. Mert az 1 kist főzőműsorokba láttam énmár óvatosan pöcsöröészve két ujj között morzsolodni akárcsak laza csuklomozdulattal oda se nézve belehajitani. Mondanom sem kell h az én lazaságom ennél a pontnál annyira durva, hogy lazán mellé öntöttem az '1 kis' adagot. Meg ne kérdezzétek mit főztem éppen; mert a végére már én se voltam benne tejesen biztos. Azóta éljen az agglegény konyha - avagy midnen elkészithető, amiből van mirelit

    VálaszTörlés
  2. ejjnye, és mivan az akarattal? :P te olyan vagy, akinek sokat akar a farka, és el is bírja :D meg még vmilyen szinten ínyencnek is számítasz, szóval nemsoká meg kéne unnod az előre elkészített, gyenge minőségű fagykajákat :P

    a szakácskönyv mértékegységei pedig viszonylagosak... tehát az egy kávéskanál az bármilyen kávéskanál lehet, ami még nem teáskanál stb. :D

    VálaszTörlés
  3. jajóóóvan, gettóeszembe se jutott :P:D

    VálaszTörlés